בית החולים הדסה נקי מעישון

26.06.2016 / פורסם בפעילות בקהילה

 

 

מדיניות למניעת החשיפה לעישון קיימת כבר זמן מה, במיוחד במקומות ציבוריים ובבתי חולים, אך היום חתמנו רופאים, אחיות ועובדים על האמנה הרשמית שמביאה את המדיניות לכדי מימוש ביוזמה משותפת של הנהלת ביה"ח והמרכז לבריאות לב האישה בהדסה.

לשם כך הזמנו היום עובדים ברחבי בית החולים להירשם לסדנאות גמילה מעישון, והצבנו דוכני הסברה על מנת להדגיש למי שעדיין לא ידע כיצד אוויר נקי יכול לשפר את חיינו.

 

זה לא סוד, שהעישון מזיק לבריאות, אך מה שהודגש בהדסה הר הצופים לא הייתה אווירת האיום שבנזקי העישון אלא תרומת האוויר הנקי לבריאותנו- העובדים, המטופלים והמבקרים בבית החולים.

 

שיאו של היום היה טקס רשמי במעמד דר' אסנת לבציון-קורח, מנהלת ביה"ח וכלל נציגות נרחבת של ההנהלה והעובדים.  דר' לבציון-קורח הדגישה את מחויבות הנהלת בית החולים לתוכנית ולסיוע לעובדים המעוניינים להיגמל מעישון. באירוע נחתמה  'אמנת בית חולים הדסה הר הצופים נקי מעישון'.  כמו כן חתמו חברי הנהלה נוספים- המנהלת האדמינסטרטיבית, הגב' ברוריה ממן, מנהלת הסיעוד, הגב' אפרת וינגרט-אימרל ומר חיים סלמן- כנציג ועד העובדים. חתמו גם  רבים מן הנוכחים.  ד"ר אסנת קידר מהמרכז לבריאות לב האישה הדגישה את העובדה שעישון הינו גורם סיכון גבוה, הן בעישון אקטיבי והן פאסיבי וד"ר חגי לוין, מביה״ס לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית והדסה, ששותף בכל התהליך נתן הרצאה מרתקת בנושא "אויר נקי, אוירה בריאה ומה שביניהם" . נציג  ועד העובדים חיים סלמן, שיתף בסיפורו האישי על תהליך הגמילה שלו מסיגריות מזה 13 שנה.

בהזדמנות זו נרצה לציין לשבח את עבודתם המסורה של דר' איציק טייב וצוותו, שסייע בהתנעת התהליך, וביצירת תשתית איתנה להצלחת האירוע. ואת גב' ברוריה ממן–  שהייתה עבורנו כתובת לכל דבר ועניין.
והגב' רימונה קורטצג, הגב' חדווה פייר וצוותה והגב' טניה לייכטמן שסייעו בהוצאה לפועל של האירוע.

 

 

כתיבת תגובה

TOP