תזונה בריאה ללב: מה כדאי לנשנש?

08.09.2015 / פורסם בתזונה נכונה
תזונה בריאה

מכירות את הרגע הזה שאנחנו יוצאות מהרופא, מהתזונאית או סתם משיחה עם חברה טובה ומחליטות להתחיל לאכול מאוזן ובריא?

זהו רגע מרומם מאוד. עד שאנחנו פוגשות את החיים האמתיים. ובחיים האמתיים, רובנו לא יכולות  לחמוק מצורך בסיסי מאוד, ממש כמו אוויר לנשימה: הצורך לנשנש. אבל, כמו שלא נבחר מרצוננו החופשי לנשום דווקא אוויר מזוהם כך גם כדאי לבחור את הנשנוש הרצוי והבריא שייכנס לנו לפה. וכן, יש דבר כזה גם בריא וגם טעים.

גם טעים וגם בריא?

אגוזים, שקדים וחבריהם המתפצחים הם כאלה: בריאים וטעימים. ולא סתם בריאים – בריאים ללב שלך שכן הם מכילים שומנים המועילים לבריאות הלב וכלי הדם. אבל, גם כאן יש "אבל" – הפיצוחים הם בעלי ערך קלורי גבוה. לכן חשוב לבחור את הפיצוחים המתאימים לנו תוך הבנה של התרומה לבריאות הלב מחד, והערך הקלורי מאידך.

הבה נסקור את הפיצוחים הפופולריים ביותר בישראל:

שקדים:

השקדים הם העשירים ביותר מבחינת סיבים תזונתיים, הם מכילים שומנים טובים ורמה גבוהה של מגנזיום, שעוזר בפעילות תקינה של השרירים והורדת התכווצויות במיוחד לאחר מאמץ או פעילות ממושכת.

פקאנים:

בעלי תכולה כוללת טובה של שומנים טובים המסייעים לבריאות הלב וכלי הדם (MUFAs ו- PUFAs).

פיסטוקים:

בעלי תכולת שומן נמוכה ביחס לפיצוחים אחרים, תכולת סיבים טובה ומומלצים במיוחד בשל מלאות ותחושת שובע לשעה או שעתיים בין הארוחות. עוד יתרון: הפיסטוקים גם עשירים בויטמין B6  החיובי לתפקוד מערכת העצבים, ובויטמינים A  ו – E החיוניים למערכת החיסון.

בוטנים:

מכילים גם חומצה פולית, שומן חד בלתי רווי המסייע לגמישות כלי הדם ורמת אשלגן גבוהה שמסייעת בהתייצבות לחצי הדם שלנו.

המסקנה: לערבב

כפי שניתן לראות: כל פיצוח ויתרונותיו – כל פיצוח וערכו הקלורי. על כן, מומלץ לשלב בתזונה היומית 6-5 יחידות של פיצוחים (עם הקליפה ולא קלויים) מסוג אחד או כתערובת של סוגי פיצוחים שונים. אפשר לשלב אותם עם גרנולה, יוגורט או פרי ולהרוויח ארוחת ביניים מזינה ומשביעה בעלת ערך קלורי של כ-200-230 קלוריות.

אז קחו לכן תפוחים ותמרים, הוסיפו מעט אגוזים, המתיקו את יומכן – אבל הכול במידה הרצויה.

שיהיה נשנוש נעים.

 

 

כתיבת תגובה

TOP