תנו לגוף שלכן לעבוד בשבילכן: איך לשרוף יותר קלוריות?

24.07.2014 / פורסם בפעילות גופנית

אלף כבאים לא יצליחו לכבות את הרצון העז של כולנו לשרוף יותר קלוריות. אז נכון שהתירוץ הרשמי לעודף משקל הוא "קצב חילוף חומרים", שכן כ-60% משריפת הקלוריות הם רק כדי לתחזק את הגוף, אבל 30% משריפת הקלוריות היומית כן תלויה בפעילות גופנית. לא מעט בכלל. אז איך שורפים יותר קלוריות? הנה כמה טיפים מעשיים שיגרמו לגוף שלכן לעבוד בשבילכן לא רק בעת פעילות ספורטיבית – אלא גם בשגרה:

1. בנו מסת שריר: מסה שרירית דורשת מהגוף תחזוק גבוה יותר, ולכן כל קילוגרם של שריר שתוסיפו לגופכן יגרום באופן ישיר לעוד מאה קלוריות שיישרפו סתם כך מדי יום. איך עושים זאת? ממש אין צורך להירשם לחדר כושר – מספיק לרכוש משקולות בחנות ספורט או להשתמש בבקבוקים מלאים מים או חול. אימון של 20-30 דקות 3 פעמים בשבוע יספיק כדי לבנות מסת שריר.

2. היו פעילות: אדם בעל אורח חיים "פעיל" שורף פי שניים קלוריות בפעילויות היומיומיות שלו מאשר אדם בעל אורח פעיל "יושבני". הכניסו פעילות כלשהי לשגרה שלכן והיו יותר פעילות ופחות יושבניות. כך תשרפו יותר קלוריות גם כשאתן יושבות.

3. היו יצירתיות: השתמשו במדרגות במקום במעלית, הלכו ברחבי הבית כשאתן מדברות בטלפון, רקדו לצלילי הרדיו כשאתן מגהצות, החנו את הרכב רחוק מהכניסה למשרד שלכן ולכו כמה דקות ברגל – הדברים הקטנים האלה מצטברים בסופו של יום למאות קלוריות שרופות.

4. אכלו מעט ולעתים קרובות: למה? כי זה מגביר את קצב חילוף החומרים ביחס לאכילת 2-3 ארוחות גדולות. כזכור, 60% משריפת הקלוריות היומית תלויה למעשה ישירות בקצב חילוף החומרים, כך שכל שינוי קטן בקצב – עשוי להיות בעל השפעה משמעותית.

5. אירובי: אימון אירובי בעצימות גבוהה גורם לגופכן לשרוף כמות גדולה של קלוריות לא רק במשך האימון, אלא גם כמה שעות אחריו. נסו להפקיד על ביצוע אימון אירובי (הליכה נמרצת, ארובי מדרגות, ריצה או שחייה) של כ-30 דקות, 3-4 פעמים בשבוע. פעילות ארובית גם משפרת את תפקוד הלב. חשוב לא פחות מלשרוף קלוריות.

אז יאללה לעבודה: גרמו לגוף שלכן לעבוד בשבילכן.

כתבה ויקי אלקריף, פיזיוטרפיסטית המרכז לבריאות לב האישה

כתיבת תגובה

TOP