איך לשכנע את הילדים לאכול בריא?

24.08.2014 / פורסם בתזונה נכונה
תפריט ילדים

התשובה פשוטה: רק אם נפסיק לנסות לשכנע את הילדים לאכול בריא – יש סיכוי שהם יתחילו לאכול בריא.

מבולבלות? נסביר: מילים יכולות לחפור, ומי שחופרים לו: מוריד את האנטנות ומפסיק להקשיב. שינויים מתחילים במעשים. במיוחד אצל ילדים.

הנה צרור הצעות פרקטיות למעשים שיכולים לשנות אך איך שהילדים אוכלים:

  1. כשאת אומרת לא: במקום לשכנע את הילדים לא לאכול ממתקים – ספקי להם ממתקים בריאים שהכנת בבית: הכיני קרטיבים ממיץ פירות טבעי או תמרים ממולאים והציעי מיוזמתך את הממתקים החדשים האלה.
  1. הקדימי תרופה למכה: ילדים, כמו מבוגרים, מנשנשים את מה שיש על השולחן – ובזה את שולטת: הציבי צלחת ססגונית של ירקות חתוכים, והם ייעלמו עד מהרה. ניתן לתבל במעט שמן זית ומלח לעידוד הצריכה. זה עובד גם עם פירות. בדוק.
  1. מפלס הכינרת: במקום לדבר על שתיית מים (ולשתות בסתר מיץ) – הכיני גרף שתיית מים שיהיה תלוי על המקרר. צריכת המים בבית תגיע לשיאים חדשים כאשר מתעדים בגרף משפחתי את הצריכה האישית ומעניקים מדבקות לעומדים ביעדים.
  1. גלידה היא לא מילה גסה: במיוחד אם היא מהסוג הצמחי. גלידה כזו, במינון מתאים ובתוספת פרי או אגוזים (לפי הגיל המתאים) היא גם מקור מצוין לסידן וגם תחליף ראוי לארוחת ביניים.
  1. מי נתן להם נשנושים: חטיפים ממוסחרים הם ברוב המקרים בטעם של מונוסודיום גלוטמט בתוספת כמות בלתי סבירה של נתרן וצבעי מאכל. הגישי לילדים פופקורן, גרגרי חומוס או טורמוס כנשנוש במקום כל הצ'יפסים הקנויים ותראי איך הילדים מחסלים אותם בשקיקה.
  1. ריאליטי במטבח: שתפי את הילדים בהכנת המזון ובהגשתו. הסבירי להם מה כוללת ארוחת ערב מבחינת חלוקה לחלבון, פחמימות וויטמינים – ותני להם לתכנן את התפריט. מאסטר שף משפחתי של הכנת מנות מגוונות מדי ערב – בכלל יעשה את העבודה.
  1. הסוס הטרויאני: הוסיפי צימוקים לעוגה ומעט ג'לי לסלט הפירות. כך תכבשי בקלות את לב הילדים ללא צורך בחפירה עמוקה על חשיבות הפירות לתזונה.

כתבה זו נכתבה על תזונה לילדים. אבל בינינו: כשתפעלי לפי העצות שלנו – גם את ושאר בני המשפחה תתחילו לאכול בריא יותר.

כתבה רגדה ברקת, תזונאית המרכז לבריאות לב האישה

כתיבת תגובה

TOP