התקף לב נשי: קיר הלבבות הירושלמי

16.12.2014 / פורסם בפעילות בקהילה
קיר הלבבות

גיבור הספר "שלושה בסירה אחת" פותח את ספרו בטרוניה היפוכונדרית. הוא קורא בעיון לקסיקון רפואי ומגלה בגופו תסמינים לכל המחלות שבלקסיקון, חוץ מאחת: עווית הרחם. "מדוע זה אין לי עווית הרחם?" מתלונן ג'רום בעלבון צורב, "מה ההפליה הזאת?".

אכן, יש מחלות שמשום מה נתפסות כמחלות מגדריות למרות שאינן כאלה. מחלות לב, למשל, נתפסות כעניין גברי ולא כעניין שנשים צריכות לשים אליו לב. אולם הנתונים בשטח מוכיחים אחרת: אחת מכל שלוש נשים בעולם נפטרת כתוצאה ממחלת לב. למעשה, יותר נשים נפטרות ממחלות לב מאשר גברים. הבעיה היא שנשים לא מספיק מודעות לכך שהן צריכות לשמור על הלב שלהן ולא מספיק מכירות את הסימנים להתקף לב. הן גם לא יודעות כיצד ניתן לשלב בתוך אורח חייהן הרגיל פעילויות שיסייעו להן לשמור על לב בריא ולהפחית דרמטית את הסיכון ללקות במחלת לב.

זו הסיבה שהחלטנו לצאת אל הרחוב הירושלמי ולפגוש את הנשים פנים אל מול פנים. הקמנו, בשיתוף פעולה עם ניו-פארם, דוכן מידע ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים וביקשנו מעוברות האורח לצייר לבבות עם שפתון על חלון הראווה של הסניף בעזרת שפתונים שתרמה לנו פנינה רוזנבלום. באותה הזדמנות שוחחנו עם הנשים על הלב שלהן. ההיענות היתה מדהימה: מאות נשים ציירו לבבות, הקדישו אותן ליקיריהן וקיבלו חומרי הסברה על מחלות לב בנשים. חלק גדול מהנשים אף הגיע לעמדות מדידת לחץ דם ושקילה לחישוב BMI שהצבנו במקום והתייעצו עם הרופאות שלנו על הנתונים שנמדדו. אפילו גברים עצרו והתעניינו בחומרי הסברה לנשותיהם "שלא מספיק דואגות לעצמן".

בסופו של יום ספרנו מעל 500 לבבות על חלון הראווה של ניו-פארם שהפך לקיר לבבות מרגש. אנחנו מאמינות שהמשך הפעילות שלנו גם בעולם הדיגיטלי, גם בקהילות וגם במפגשים פנים מול פנים עם נשים ברחבי ישראל באמת יכול לחולל שינוי. אז קדימה: התחילי לדאוג ללב שלך כי אורח חיים בריא יכול להפחית בעד 80% את הסיכון שלך לחלות במחלת לב.

התקף לב נשי: יש דבר כזה – ואפשר להימנע ממנו.

 

כתיבת תגובה

TOP