מתוקים בקיץ? כך תפצו על הקלוריות

17.08.2016 / פורסם בFront page posts, תזונה נכונה

 

לוהט בחוץ ורובנו מעדיפים להחליף את הארוחות הכבדות במנות קלילות ומרעננות כמו: פירות, גלידות וקפה קר. על מנת לא לעלות במשקל רצוי להוציא יותר אנרגיה בפעילות גופנית כמו: שחיה, הליכה על החוף, משחק מטקות או טניס חופים.

פירות הקיץ הצבעוניים והעסיסיים נחשבים על ידי רבים כבחירה עדיפה מבחינה תזונתית אך עלינו לזכור שהפירות מכילים כמות גדולה של סוכרים פשוטים היכולים לגרום לעליה ברמת הסוכר בדם, עליה ברמת הטריגליצרידים (המהווים גורם סיכון למחלות לב) ולהשמנה.

סוכר הפירות (פרוקטוז) נחשב טוב יותר מסוכר לבן פשוט מכיוון שהוא מנוצל ישירות על ידי הכבד ולכן אינו מעלה את רמת האינסולין בדם. כלומר, לפירות יש אינדקס גליקמי נמוך יחסית.

סביב הפירות נקשרים מיתוסים רבים (סיפורי אלף לילה ולילה…)  :
• "אבטיח מכיל בעיקר מים ולכן אפשר לאכול ממנו בכמות גדולה". באבטיח יש הרבה מים, אבל גם סוכר, ולכן מנת אבטיח היא יחסית קטנה.
• "בפרי חמוץ יש פחות סוכר ולכן הוא לא משמין" – מצטערים לאכזב אבל הפרי חמוץ בגלל שהוא מכיל יותר חומצה שטעמה "מסתיר" את כמות הסוכר. תפוח ירוק ואדום זהים מבחינת הקלוריות ומה שקובע הוא הגודל ולא המתיקות.
• "פרי סחוט בבוקר הוא מתכון לבריאות" – לא! בתהליך הסחיטה של הפרי אנחנו מאבדים חלק גדול מהסיבים התזונתיים ומעודדים תהליך של חימצון הויטמינים ואיבוד ערכם התזונתי. בקיצור, עדיף לאכול את הפרי בצורתו הטבעית ולא להשאיר את כל היתרונות במסחטה.

 

ואם כבר אוכלים מתוקים בקיץ, כך תפצו על הקלוריות:

Infographics6  Infographics5

Infographics4  Infographics3

Infographics2  Infographics

 

ד"ר אתי גראד, דיאטנית קלינית המתמחה בתזונת נשים ומתבגרים

כתיבת תגובה

TOP