שנה טובה מתחילה בראש!

05.10.2016 / פורסם בFront page posts, רפואה

למוח האנושי יש נטייה לזכור בפרוטרוט דווקא את האירועים השליליים, מה שעלול להיות מדכדך במיוחד בפתח השנה החדשה, כשאנו מסכמים לעצמנו את השנה שעברה עלינו. מה עושים? משנים את הפוקוס ומתמקדים בזיכרונות מהדברים החיוביים ומהחוויות הטובות שקרו לנו. תחשבו חיובי – יהיה חיובי. ואל תיקחו הכל ללב!

 

 

בהתקרב החגים המציינים את תחילת השנה החדשה, טבעי שנביט לאחור על כל מה שהתרחש לאורך השנה החולפת. "כל מה שהתרחש?" לא בדיוק. הטבע האנושי נוטה להתמקד ולהיזכר בדברים השליליים בפירוט רב יותר מאשר בדברים החיוביים.

גם אמצעי התקשורת למיניהם נוטים לדווח בקביעות ובהרחבה על אירועים שליליים, עצובים ומכוערים משום שאלו הנושאים המושכים ביותר את תשומת ליבו של הציבור.

המסקנה לפיכך היא שעלינו לעבוד קשה יותר כדי לשנות את מיקוד תשומת הלב שלנו וכדי ליצור מחשבות וזיכרונות חיוביים יותר.

קיימת נטייה בקרב אנשים רבים למחשבות שליליות באופן אוטומטי. לעיתים קרובות, אנשים נופלים למלכודת שהם טומנים לעצמם במו ידיהם: הם חושבים שהכול שחור או לבן, או שהם חושבים רק על חצי הכוס הריקה. יש שבטוחים שאחרים חושבים עליהם רעות מבלי למעשה לשאול אותם (ולו היו שואלים, היו מופתעים לגלות שזה לא כך); ויש המאשימים את עצמם גם בדברים שאינם  לשליטתם.

לכן, בעת  שאתם מתכוננים לשנה החדשה הממשמשת ובאה, כדאי שתרכזו מאמצים בהתמקדות בהצלחות שחוויתם השנה, בין אם מבחינה מקצועית בעבודה ובין אם באינטראקציות שלכם עם בני המשפחה והחברים.

התמקדו במקומות שבהם ביקרתם ושגרמו לכם להעריך את הטבע והעולם – אולי ביקור בחוף הים, בגן יפהפה או באתר שובה עין בארץ או בטיול בחו"ל, ונסו להיזכר בחוויות שנעמו לכם –  פיקניק, בהייה בשמי הלילה הזרועים בכוכבים, שקיעה, קשת בשמיים.

נסו להיזכר באינטראקציות שהיו לכם עם אנשים שגרמו לכם להרגיש מיוחדים, ייחודיים, אהובים. אולי תיזכרו בדבר מה שאתם עשיתם למען מישהו ואשר גרם לו לחייך. אם כן, עליכם לחוש סיפוק: היכולת לשמח מישהו כשהוא  מדוכדך או מותש היא יכולת ראויה לציון!

זכרו שהמצב לעולם איננו גרוע לחלוטין ושאתם אינכם רעים לחלוטין. שימו לב לכל הטוב שבעולם –  וגם לטוב שבכם. חייכו!!! חיוכים הרי מדבקים.

נכון, לכולנו יש תכונות שעלינו לעבוד קשה כדי לשפרן, אבל אף אחד הרי איננו מושלם וכולנו בני אנוש אחרי הכל. אדם מאושר הוא אדם המסוגל לקבל את עצמו ולהיות גאה במי שהוא, בה בעת שהוא שואף להשתפר.

חשיבה חיובית ממריצה אנשים ומולידה פעולות חיוביות.

מעשים חיוביים מולידים תחושות של הצלחה ומימוש עצמי.

בברכת שנה טובה, מאוד שמחה, חיובית ומספקת!

 

דר' לין רוטשטיין וצוות המרכז לבריאות לב האישה

כתיבת תגובה

TOP