כנסים וימי עיון

במסגרת הפעילות שלנו להעלאת המודעות של נשים בישראל לבריאות הלב שלהן ולזיהוי סימנים להתקף לב, אנו מקיימים כנסים וימי עיון כדי להפיץ את הידע ולבצע בדיקות סקר. הכנסים מיועדים גם לקהל הרחב וגם לאנשי מקצוע. הכנסים וימי העיון מתמקדים בקשת רחבה של נושאים הנוגעים לבריאות לב האישה.

בריאות ופוריות

בחודש ספטמבר 2014 השתתפנו בכנס מיוחד לנשים חרדיות בנושא בריאות ופוריות. הכנס התקיים ביד שרה, והעברנו בו הרצאות בנושאי פעילות גופנית ומחלות לב בקרב נשים. מלבד ההרצאות הקמנו דוכן למדידת לחץ דם, חישוב  BMI וחלוקת חומרים כתובים. לנשים הוסבר על גורמי הסיכון למחלות לב והסימפטומים הייחודיים להתקף לב בנשים.

בריאות ומעמד האישה

כנס שנערך בבי"ח הדסה בשיתוף עיריית ירושלים, התמקד ביועצות לקידום מעמד האישה. נוסף למתן מידע בנושא מחלות לב של נשים התקיים דיון בקבוצות על נקודות החוזקה, החולשה, ההזדמנויותוהאיומים של העוסקים בקידום תכניות בריאות לנשים בקהילה. הכנס הקנה ליועצות כלים ליישום תכניות הבריאות כל אחת בקהילתה ובעירה.

בריאות ותזונה

בחודש מרץ 2014 התקיים כנס בריאות של סניף ה-AACI  (האגודה של האמריקנים והקנדים בישראל) בירושלים. במהלך הכנס הועברו הרצאות בנושא תזונה נבונה ובריאות הלב. כמו כן נערך במקום יריד בריאות שכלל דוכני מדידת לחץ דם ו-BMI, מידע על תזונה נכונה ומדידת כשירות פיזית על ידי צוות פיזיותרפיסטיות.

ללמד את הרופאים

הכשרת אנשי מקצוע כגון רופאים, אחיות ופרמדיקים, הינה הכרחית לקיצור זמן האבחון והטיפול במחלות לב בקרב נשים. המטרה היא להעלות את מודעותם של אנשי המקצוע להבדלים המגדריים של מחלות לב באמצעות סדרת הרצאות מיוחדת.

המרכז שלנו, בשיתוף קופת חולים כללית, הציע תכנית אינטנסיבית שהתמקדה בהבדלים במחלות לב בין גברים לנשים שכלל אבחון מחלות לב בכלי הלב הקטנים. בנוסף, נשים מגיבות לתרופות מסוימות בצורה שונה מאשר גברים ויש לווסת את המינונים בהתאם. התכנית דנה בהרחבה גם בנושא גורמי סיכון למחלות לב הייחודיים לנשים כגון: יתר לחץ דם הנובע מהריון, סוכרת הריונית, וולדים במשקל לידה גבוה ונמוך ומחלת השחלה הפוליציסטית.

 עד הכנסת

הועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי בכנסת החליטה להוביל בשנת 2014 את נושא בריאות לב הנשים וקידום המודעות למחלות לב בנשים באוכלוסיה.  ד"ר ח"כ עליזה לביא ("יש עתיד"), יושבת-ראש הועדה, קיימה בכנסת ישיבה מיוחדת, אשר בה נכחו' ביןהיתר, שרת הבריאות ח"כ יעל גרמן, וח"כ דליה איציק. במהלך הישיבה הציגה מנהלת המרכז לבריאות לב האישה פתרונות לבעיה הנרחבת. בסיכום  הוחלט כי תוקם "קואליציה לאומית" שמטרתה להוביל קמפיין ארצי להעלאת מודעות לנושא.

 

TOP