משקה פירות מוגז

28.08.2016 / פורסם בFront page posts, מתכונים

הנה הצעה לפעילות בריאה, כיפית ואינטראקטיבית שתוכלו לעשות עם ילדיכן, או בעצמכן! למרות שמתכון זה משתמש באבטיח, תוכלי לנסות להשתמש בפירות אחרים, לפי הטעם. תוכלי גם להתאימו להעדפותיך (או לאלו של ילדיך) על ידי הוספת תוספות מעניינות, כמו נענע.

מרכיבים לקנקן אחד של משקה פירות מוגז טרי:

  • 0.5 ק"ג אבטיח (תוכלי לנסות גם משמשים, אפרסקים, שזיפים – או כל פרי עסיסי שניתן לריסוק)
  • 3-5 כפות סירופ תמרים (סילאן)
  • 1.5 ליטר מי סודה
  • נענע (אופציונלי)

הוראות:

חתכו את הפירות – במידה ויש לך סכינים בטוחים לילדים, תני לכל אחד מהילדים חתיכת אבטיח ובקשי מהם לחתוך את האבטיח לחתיכות קטנות יותר. בקשי מהם לעזור לך להוציא את כל הגרעינים והקליפה.

רסקו את הפירות – אם יש לך מועך תפו"א לכל ילד, תני לילדים למעוך את האבטיח עד שמתקבל מרקם עיסתי. במידה ויש לך רק מועך אחד, תני אותו לכל ילד בתורו, או תני לילדים למעוך את הפירות עם ידיהם.

הוסיפו את הסירופ – במידה והילדים עובדים עם קערות נפרדות, עכשיו הזמן לאחד את כל הפירות המרוסקים אל קערה אחת. כאן את אחראית על כמה ממתיק להוסיף והילדים יהיו הטועמים. התחילי עם מעט והוסיפי לפי הטעם. זכרי שגם הפרי מוסיף מתיקות למשקה!

ערבבו עם סודה – מזגי את התערובת מהקערה לקנקן. הילדים יוכלו לערבב ולמזוג את מי הסודה בתורם אל תוך הקנקן. הוסיפי קרח. תני לילדים לטעום את המשקה ולהחליט האם הוא מתוק מספיק או האם צריך להוסיף עוד קצת (בגבולות ההיגיון, כמובן 🙂 ). הקפידי לערבב היטב בין הטעימות.

התאימו אישית והגישו! – כאן תוכלי להוסיף טעמים אחרים שמשפחתך מעדיפה, כמו נענע לדוגמא. בעת ההגשה, תוכלו גם לסנן את עיסת האבטיח בהתאם להעדפתכם.

ערך תזונתי (6 מנות):

40 קלוריות (20+ אם משתמשים בכמות המקסימאלית של הממתיק)

0 גרם שומן

8.5 גרם סוכר (7.5+ גרם אם משתמשים בכמות המקסימאלית של הממתיק)

 

כתיבת תגובה

TOP