פעילות במרכז לחיים עצמאיים

 

אנשים עם מוגבלות (מלידה או נרכשת) נמצאים בסיכון גבוה למחלות כרוניות יותר מהאוכלוסייה הכללית והינם בעלי סיכון גבוה פי 6.5 לפתח מחלות לב.

 

המשימה: תכניות מותאמות לאנשים עם מוגבלויות החיים בקהילה

 

יחד עם  המרכז לחיים עצמאיים בירושלים, מרכז קהילתי לאנשים עם מוגבלויות החיים בקהילה, בנינו תכנית מיוחדת המותאמת לצרכי חברי המרכז לחיים עצמאיים. התכנית נבנתה בהובלתה של ועדת ההיגוי הכוללת נציגים מועדת קידום בריאות של המרכז לחיים עצמאיים ונציגים מהמרכז לבריאות לב האישה ומג'וינט-מסד נכויות

 

הפעילות במרכז לחיים עצמאיים החלה בספטמבר 2014 וכוללת שתי קבוצות קטנות בנות 15 משתתפים. כך, נוכל להבטיח יחס ומעקב אישיים, דיונים קבוצתיים ותמיכה וקביעת יעדים אישיים. כל קבוצה השתתפה בסדנת אורח חיים בריא שכללה 6 פגישות שעוצבו על ידי הג'וינט-מסד נכויות. הסדנא הועברה על ידי חברי המרכז לחיים עצמאיים שעברו הכשרה להנחות את הסדנא.

 

ומה אחר כך?

 

הפעילות לא מפסיקה עם תום הסדנא. לאחר שמסתיימת הסדנא, המשתתפים לוקחים חלק בסדנאות שבועיות בנושא תזונה ופעילות גופנית. קורס התזונה מועבר על ידי תזונאית ממחלקת התזונה של הדסה, והפעילות הגופנית מועברת על ידי פיזיותרפיסטית מוסמכת מבית החולים הדסה המעבירה פעילות המותאמת למוגבלויות השונות. כדי להקל על ההשתתפות אנו מספקים הסעות למשתתפים המתקשים להגיע בכוחות עצמם. מטרת התוכנית היא להעניק לחברי המרכז לחיים עצמאיים כלים ומיומנויות שיסייעו להם לאמץ אורח חיים בריא, בפרט הרגלי תזונה נבונה ועיסוק בפעילות גופנית, כמו גם העלאת המודעות והידע בנושא מחלות לב- סימפטומים, גורמי סיכון, ומניעה, בדגש על הבדלים מגדריים.

 

יש גם הרצאות אורח והכשרת עמיתים

 

בנוסף לפעילות השבועית, פעם בחודש מתקיימת הרצאת אורח בנושא שנבחר על ידי משתתפי התוכנית. הרצאות אלו פתוחות לקהל הרחב ולכל חברי המרכז לחיים עצמאיים. הנושאים להרצאות כוללים אכילה רגשית, התמודדות עם לחץ, ריבוי תרופות, תוספי מזון וכדומה.

ההרצאה הראשונה בסדרה ניתנה על ידי מ"מ מנהלת המרכז לחיים עצמאיים, ד"ר אסנת קידר, בנושא בריאות הלב. ההרצאה כללה התייחסות להבדלים מגדריים במחלות לב, לגורמי סיכון וסימפטומים, וחשיבות הפעילות הגופנית- גם ובמיוחד לאנשים עם מוגבלויות.

 

בוגרים שיסיימו בהצלחה את התוכנית השנתית ישולבו במסגרת 'יעוץ עמיתים' כדי שיוכלו להעביר לחברי מרכז נוספים ייעוץ ותמיכה אישיים בנושאים שנלמדו ובהתאם למיומנויות שרכשו, ובעתיד גם להנחות קבוצות חדשות, בהנחיית מומחה בתחום.

 

אנו גאות להיות בראש החץ של הפעילות להפחתת גורמי הסיכון בקרב אוכלוסיית האנשים בעלי מוגבלויות.

TOP